На сьогодні кожен громадянин має право оформити паспорт громадянина України у вигляді ID-картки за власним бажанням
Бланк паспорта громадянина України виготовляється у формі пластикової картки типу ID-1, що містить безконтактний електронний носій до якого вноситься інформація, яка зазначена на лицьовому та зворотному боці паспорта, біометричні дані, параметри особи (відцифрований образ обличчя, відцифрований підпис особи), а також дані щодо забезпечення захисту інформації, що внесена на безконтактний електронний носій, відповідно до вимог Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус». Тому крім власника ID-картки ніхто не зможе нею скористатися, порівняно з паспортом громадянина України у вигляді книжечки. Що є значною перевагою у оформленні паспорта громадянина України у вигляді ID-картки. Візуально на самій ID-картці можна побачити: назву держави, назву документа, прізвище та ім’я українською мовою та латинською транслітерацією, по батькові – лише українською, стать, чоловічу/жіночу, громадянство, дату народження, місце народження, дату видачі та закінчення строку його дії, номер самого документа, відцифрований образ обличчя, відцифрований підпис особи, унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі, орган, що видав, РНОКПП (ідентифікаційний код).
До безконтактного електронного носія вноситься додаткова змінна інформація, яка передбачена Законом. До змінної інформації належить реєстрація місця проживання, сімейний стан та відомості про дітей. Усі ці зміни – переїзд у нове житло, чи інше місто України, одруження чи розірвання шлюбу, народження дітей – будуть в хронологічному порядку додаватись до безконтактного електронного носія.
Ще одна значна перевага – з’явилася можливість отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП), який вноситься до безконтактного електронного носія. Якщо коротко, то КЕП – це один із видів електронного підпису, за допомогою якого можна ідентифікувати підписувача. Це відкриває доступ до різноманітних електронних сервісів державних органів, до адміністративних і банківських послуг, укладення цивільно-правових угод, оформлення доручень іншим особам для представництва перед третьою особою, дає можливість починати та вести бізнес і це все не виходячи з дому. Послугу можна отримати у будь-якому територіальному підрозділі міграційної служби України маючи паспорт громадянина України у вигляді ID-картки або при його отриманні. Такий електронний ключ видається на 2 роки. Процедура внесення електронного ключа до ID-картки є безкоштовною.
Оформити паспорт громадянина України у формі ID-картки вперше можна в підрозділі ДМС України за місцем реєстрації. В подальшому при його втраті, зміни прізвища, зміни інформації, внесення кваліфікованого електронного підпису тощо, звернутися можна у будь-який підрозділ міграційної служби України вже не залежно від місця реєстрації.
Оформлюйте паспорт громадянина України у вигляді ID-картки та користуйтеся його перевагами.
Світлана ІВАНЕНКО
Начальник Чернігівського РВ УДМС України в Чернігівській області
# з_ минулого_в_майбутнє
# агенти_ змін
# ID_це_просто
# я_за_ID