Киїнська територіальна громада
Чернігівська область, Чернігівський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Новини пенсійного фонду

Дата: 30.09.2024 15:40
Кількість переглядів: 25

Субсидії на опалювальний сезон 2024-2025 років

З 1 жовтня Пенсійний фонд України проведе перерахунки житлових субсидій на опалювальний сезон 2024-2025 років. Для більшості громадян такий перерахунок відбудеться в автоматичному режимі. Також автоматично перерахують субсидію домогосподарствам, чия субсидійна виплата в літній період складала 0 грн.

Важливо!

Людям, які в літній період користувались не субсидією, а пільгою на оплату житлово-комунальних послуг (ЖКП), житлову субсидію буде нараховано в автоматичному режимі – без потреби додаткових звернень.

Варто нагадати, що субсидія на оплату ЖКП призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону (квітень місяць) і розраховується:

  • на неопалювальний сезон – з 1 травня по 30 вересня;

  • на опалювальний сезон – з 1 жовтня по 30 квітня.

Кому необхідно звертатись за призначенням субсидії?

Громадянам, які не були одержувачами цієї допомоги від держави і лише планують її отримати, необхідно звернутись до територіального органу Пенсійного фонду України.

Також до Фонду мають звернутись ті особи, які отримували житлову субсидію і в них відбулись зміни у складі зареєстрованих осіб домогосподарства.

За призначенням житлової субсидії можуть ще звернутись люди, у яких призначення субсидії на неопалювальний період не відбулося через наявність заборгованості, яку вдалось погасити / оформити договір реструктуризації, а також люди, які оскаржують питання заборгованості зі сплати ЖКП у судовому порядку.

Документи для призначення

Для призначення житлової субсидії надаються заява та декларація (за встановленими формами).

Залежно від обставин можуть надаватись інші документи (за наявності). Наприклад:

  • договір найму (оренди) житла – у разі проживання заявника у житлі, що орендується;

  • копія договору про реструктуризацію заборгованості – за умови наявності заборгованості та укладання відповідного договору.

За потреби громадяни можуть надавати інші документи, які мають значення для розгляду питання по суті. Наприклад: документ, що підтверджує факт непроживання особи за зареєстрованим / задекларованим місцем проживання, рішення суду про встановлення місця проживання, довідка внутрішньо переміщеної особи, письмове пояснення щодо наявності доходів, інформація про які відсутня в органах Державної податкової служби України.

Куди та як подати документи?

Подати документи на призначення житлової субсидії до територіального органу Пенсійного фонду України можна кількома способами, обравши зручніший:

– особисто, звернувшись до сервісного центру Пенсійного фонду України;

– поштою на адресу територіального органу Фонду;

онлайн через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України чи мобільний застосунок «Пенсійний фонд».

 

Крім того, документи на призначення субсидії можна подавати через уповноважених посадових осіб територіальних громад, центри надання адміністративних послуг та через «Портал Дія».

Терміни подання документів

У разі подання документів у період з 1 жовтня до 30 листопада (включно) субсидія призначається з початку опалювального періоду, за зверненнями починаючи з 1 грудня – з місяця, в якому відбулось звернення.

Зверніть увагу!

Заява (та декларація) про призначення житлової субсидії на тверде та рідке пічне побутове паливо подається до кінця календарного року. 

 Важливо!

Для визначення права на призначення житлової субсидії на опалювальний сезон 2024-2025 років враховуються доходи домогосподарства за I та II квартали 2024 року. Для пенсіонерів, які не мали інших доходів, окрім пенсії, враховується сума пенсії за серпень 2024 року.

За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області

 

ЗАПИТУЄТЕ — ВІДПОВІДАЄМО

Фото без опису

Чи збільшиться розмір пенсії, якщо людина вирішить вийти на пенсію пізніше 60 років?

У законі про пенсійне страхування є норми, які заохочують громадян до більш пізнього виходу на пенсію. Йдеться про призначення пенсії “з відстрочкою”. Тим, хто набув право на страхову пенсію за віком, але після досягнення пенсійного віку виявив бажання працювати та отримувати пенсію пізніше, основний розмір пенсії збільшується: 

  • у разі відстрочення виходу на пенсію на строк до 60 місяців – на 0,5% за кожен повний місяць страхового стажу, наступний за місяцем досягнення пенсійного віку;

  • у разі відстрочення виходу на пенсію на строк понад 60 місяців – на 0,75% за кожен повний місяць страхового стажу, починаючи з місяця, наступного за місяцем досягнення пенсійного віку.

Підвищення розміру пенсії за неповний місяць страхового стажу не здійснюється.

Тобто якщо людина відстрочить свій вихід на пенсію на один рік, то отримає надбавку до пенсії у розмірі 6% (0,5% х 12), за два роки більш пізнього виходу на пенсію – 12% (0,5% х 24) тощо. Що стосується відстрочки на шість років (72 місяці) – це збільшення основного розміру пенсії на 54% (72 х 0,75%).

Пенсія за віком “з відстрочкою” призначається за зверненням пенсіонера, як правило, з першого числа місяця, в якому подано звернення. 

 

Отримую пенсію по інвалідності II групи та продовжую працювати. У вересні мені виповнюється 60 років. Чи варто переходити з пенсії по інвалідності на пенсію за віком?

Відповідно до статті 10 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” людина, яка має право на різні види пенсій (за віком, по інвалідності, у зв’язку з втратою годувальника), обирає один з цих видів пенсії. Питання вибору виду пенсії людина вирішує самостійно, як правило, орієнтуючись на те, розмір якої пенсії вищий. 

Водночас на обчислення розмірів різних видів пенсії впливають певні особливості. Так, пенсія по інвалідності II групи призначається в розмірі 90% пенсії за віком. При цьому для обчислення такої пенсії за віком до страхового стажу зараховується додатковий стаж – період з дня встановлення інвалідності до досягнення віку 60 років. 

У випадках, коли інвалідність встановлено в молодому віці, тривалість додаткового стажу досить велика, тому перехід на пенсію за віком не завжди є доцільним. 

З питанням переходу з пенсії по інвалідності на пенсію за віком варто звертатися тим, хто після призначення пенсії по інвалідності продовжував працювати, оскільки якщо пенсіонер продовжував працювати та набув не менш як 24 місяці страхового стажу і вперше переходить з пенсії по інвалідності на пенсію за віком, застосовуються правила обчислення розміру пенсії як для нового призначення пенсії (враховується середня заробітна плата за три календарні роки, що передують року звернення за переходом на пенсію за віком).

Важливо! 

Переведення з одного виду пенсії на інший відбувається з дати подання заяви з усіма необхідними документами. 

 

Чи можна зробити благодійну пожертву на користь пенсіонера, який отримує пенсію за вислугу років?

Людині, яка отримує пенсію (незалежно від її виду, розміру та часу призначення), можна зробити персоналізовану благодійну пенсійну пожертву. 

У разі здійснення персоналізованої благодійної пожертви 70% суми спрямовується для виплати пенсії обраному пенсіонерові. Решта 30% використовується як фінансовий ресурс на виплату пенсій усім пенсіонерам.

Для здійснення благодійної пожертви потрібно мінімум зусиль – без оформлення документів та відвідувань державних установ. Для цього меценату потрібно скористатись послугами вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua/ (без авторизації, без внесення особистих даних того, хто здійснює платіж). 

Ознайомитись з інформацією, як здійснити благодійну пожертву, можна тутhttps://www.pfu.gov.ua/2156903-blagodijni-pozhertvy-u-solidarnij-systemi/

 

Як в електронному вигляді подати до Пенсійного фонду України документи про стаж, набутий до 01.01.2004?

На вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України функціонує сервіс, що дозволяє в зручний спосіб подати документи про стаж роботи, набутий до набрання чинності Закону України від 09.07.2003 № 1058-IV “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування“.

Сервіс дозволяє завантажити скановані копії таких документів, що підтверджують стаж, як:

  • трудова книжка;

  • військовий квиток;

  • диплом (свідоцтво, атестат) про очне навчання;

  • свідоцтво про народження дитини.

  • документи про стаж, визначені Порядком підтвердження наявного стажу роботи для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим Кабінетом Міністрів України від 12.08.93 № 637.

Щоб скористатися сервісом, потрібно авторизуватись на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Після успішної авторизації у розділі “Комунікації з ПФУ“ слід обрати пункт “Відомості про трудові відносини“, де є можливість завантажити необхідні документи.

Важливо!

Доцільно заздалегідь підготувати скановані копії документів про стаж – кожну сторінку окремо або повний документ зі всіма сторінками як окремий файл.

Вимоги до сканованих документів:

  • режим сканування кольоровий;

  • формат – JPG або PDF;

  • розмір кожного файлу не більш як 1 Мб.

Алгоритм дій:

1. Зайдіть на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) та авторизуйтесь за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). Зверніть увагу, що саме авторизація з КЕП – це той спосіб авторизації, що дозволяє дистанційно подати документи до Фонду.

2. В особистому кабінеті на панелі ліворуч у розділі “Комунікації з ПФУ” оберіть опцію “Відомості про трудові відносини”.

3. Ознайомтесь з важливою інформацією щодо підготовки документів у вікні, яке з’явиться на екрані, та натисніть “Продовжити”.

 4. Перевірте свої персональні дані в полі “Відомості по трудову діяльність”, обов’язково проставте позначку, що підтверджує згоду на передання та обробку персональних даних, і завантажте заздалегідь підготовлені скановані копії документів – натисніть “Додати файл”, оберіть з переліку документів вид документа, який потрібно завантажити (наприклад, трудова книжка). Дочекайтесь його завантаження і натисніть “Підписати та відправити в ПФУ”.

5. Після отримання повідомлення про успішне збереження та відправлення на розгляд у ПФУ відповідного запису натисніть “ОК”.

6. Результат обробки запису можна переглянути в особистому кабінеті в розділі “Мої звернення”.

 

За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь